Treningstilbud




Fysio-gruppe

Treningstime som passer for alle. Vi trener både kondisjon og funksjonell styrke - altså basis styrkeøvelser som alle trenger og som forbedrer livskvaliteten. Timen varer i 60 minutter! Du får personlig oppfølging og veiledning i timen! Passer for alle aldersgrupper.

Yoga

Info om oppstart på 10 ukers kurs kommer.

Bindende påmelding på sms: 918 82719 eller på mail trim1@trim1selbu.no.

Pris (ikke-medlemmer) er 1000,- gratis for medlemmer.

Har du spørsmål om kurset innhold, ta kontakt med Tove Solli tlf. 950 39009.

 

Pilates

En form for fysisk trening med stabilitet og kroppskontroll som mål. Fokus er statisk styrke, ikke dynamisk styrke, og at den indre støttemuskulaturen bygges opp fra bunnen av, slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte. Josef Pilates utviklet metoden tidlig på 1900-tallet.


 


 

Morgenspinn

Ei spinningøkt med stor variasjon fra start til slutt. Timen er delt i 4. Del 1 er oppvarming, i del 2 og 3 kjøres ulike typer intervaller der vi sykler flater, motbakker og terreng. I siste del trapper vi ned og har uttøyning. Alt gjennomføres til fengende musikk som gir masse energi! 45 minutters morgenspinn passer for alle og du får en flott start på dagen!

 

 

Step MRL

60 minutters trening med effektiv kombinasjon av kondisjon og styrke der vi benytter step-kasser og frivekter. Timen starter med step-kondisjonstrening av middels intensitet i ca 40 min. Det benyttes enkle og effektive step-øvelser som settes i kombinasjoner. Siste 20 min er styrketrening til musikk med fokus på mage, rumpe og lår (MRL). En time som vil øke din styrke og utholdenhet.

 

WOD

Timen er en forkortelse for Workout of the day, noe som innebærer at timen vil variere fra gang til gang. Det blir mye styrkeøvelser med både egen kroppsvekt og noe vektbelastning, men alt kan du justere selv.

 

Step og Styrke

Her får du både kondisjon, fettforbrenning og styrketrening på en time! Først starter timen med 30 min enkel og morsom step, så avsluttes den med 30 min styrketrening som vil dekke det meste av kroppen.

 

SOMA MOVE

Vi trener barbeint eller med sokker på matte. Timen er sammensatt av øvelser fra både yoga, Pilates, kampsport og bevegelser fra dyreriket! Her trenes hele kroppen med smidighet, balanse, styrke og kondisjon. 3 øvelser kjøres i mønster 2 ganger og totalt 6 bolker skal vi gjennom. Finn din rytme og flyt!

 

Mor og Barn

60 min styrketrening for deg som har fått baby! Ta med babyen og kom på en morsom time der du blant annet bruker babyen til vekt! Dette er en flott time for å komme tilbake i form etter fødsel og du får god kontakt med babyen din og får se den smile både av deg og musikken:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Spinn

Effektiv kondisjonstrening med oppvarming, en kondisjonsdel, kort, men rolig midtparti med tid til og "hente seg inn", og litt mer kondisjonstrening igjen før nedtrapping og tilslutt uttøying. Noen ganger får du litt styrkeøvelser på slutten. Timen varer i 60 min, og passer for alle. Siden du selv kan regulere motstanden på sykkelen!


Puls spinn

Kort, effektiv treningsøkt basert på 4 arbeidsintervaller på 4 minutter hvor vi jobber 85-95 % av max puls og imellom intervallene har 3 min aktiv hvile. Hensikten er å øke oksygenopptaket og øke forbrenningen. Timen varer i 45 minutter.
Puls spinn



Sirkeltrening

Effektiv styrketime som passer for alle. Vi bruker egen kroppsvekt og enkelt utstyr for gjennomføring av øvelsene.

Stram opp

Stram opp

Effektiv styrketrening som strammer opp og styrker muskulaturen både i over- og underkroppen. Hovedfokuset vil ligge på mage, rumpe og lår, men vi vil også jobbe med rygg, bryst og armer. Det meste av utstyr brukes kasser, strikk, frie vekter, vektstenger samt egen kroppsvekt. Timen varer i 60 minutter og passer for alle, siden du selv bestemmer hvor stor belasting du vil bruke.


Vi tilbyr også KROPPSANALYSE på vårt treningssenter.

Da kan du jevnlig sjekke din fettprosent, vannprosent, muskelmasse, hvileforbrenning, magefett og metabolsk alder.
Det du må gjøre er å avtale time for jevnlig veiing – perfekt motivasjon for å opprettholde kosthold og regelmessig trening. Opplysningene holdes konfidensielle hos oss.

Det koster kr 50,- pr veiing og vi anbefaler at du gjør dette alt fra hver uke til hver måned.